Petrișor Grindeanu, Director General Lasselsberger Ceramics România: „Pentru 2022, avem bugetate investiții de aproximativ două milioane de euro”

Va intra afacerea dvs. în vacanță în această perioadă? Sau nu mai este vremea de „vacanțe” în contextul geopolitic, economic și social în care ne aflăm?

 

Cu singuranță businessul nu va intra în vacanță. Pentru noi, acum începe sezonul. Întreaga echipă lucrează la capacitate maximă atât pentru a onora toate contractele pe care le avem cu clienții și partenerii noștri, dar și pentru implementarea obiectivelor de dezvoltare pe care ni le-am propus. Contextul în care ne aflăm ne forțează să căutăm soluții de eficientizare și creștere a productivității. Anul acesta, în urma investițiilor în fabrica de la Cluj-Napoca, CESAROM a lansat 150 de plăci ceramice de gresie și faianță. Acestea includ formate tot mai mari, noi modele de gresii porțelanate rectificate, super lucioase de 120x60cm, faianțe rectificate cu dimensiuni de 90×30 cm și 60x30cm, dar și piese speciale precum mozaicuri porțelanate, plinte sau gresie specială pentru trepte. Noile produse se înscriu, totodată, în portofoliul de soluții complete CESAROM.  De asemenea, pentru a răspunde nevoii de inspirație a românilor, am lansat la începutul anului aplicația web ARdesigner, bazată pe tehnologia realității augmentate. Aceasta pune în aplicare conceptul de „cabină de probă” virtuală, unde utilizatorii au posibilitatea de a vizualiza modelele de gresie și faianță CESAROM în propria încăpere, în numai câteva minute, cu ajutorul telefonului mobil.

La nivel de inovație, un alt obiectiv important pe care l-am realizat este lansarea CESAROM safe+, prima gamă de plăci ceramice produsă în România cu protecție antibacteriană, rezultat al cercetării și inovației specialiștilor noștri. Credem foarte mult în utilitatea acestei game, având o eficacitate dovedită de 99,99% împotriva microbilor și a bacteriilor.

 

Cele mai întâlnite teme în discuțiile pe care redactorii Forbes România le-au avut de-a lungul acestui an au vizat creșterea inflației, războiul din Ucraina, pandemia, problemele din lanțurile de aprovizionare, lipsa forței de muncă, creșterea explozivă a prețurilor la utilități. Care sunt preocupările dvs. în următoarea perioadă?

 

În prezent, una dintre cele mai importante preocupări ale noastre, dar și în industrie, o reprezintă impactul costurilor foarte mari în ceea ce privește energia, materiile prime sau serviciile, cât și posibilitatea de absorbție a acestora de către companii și implicit clienții finali. O altă preocupare a fost legată de lanțurile de aprovizionare cu materie primă. Pentru a evita orice sincopă, ne-am preocupat să facem stocuri de materie primă, iar până în prezent nu ne-am confruntat cu nicio problemă majoră la nivelul producției, în afară de creșterea exagerată a prețurilor energei. Totodată, avem avantajul că CESAROM este singurul producător local de plăci ceramice, ceea ce facilitează lanțul de aprovizionare – producție – distribuție.

 

Ce vă îngrijorează, pentru perioada următoare, în domeniul/sectorul în care activați?

 

În continuare, contextul internațional va facilita un sentiment de incertitudine la nivelul pieței, odată cu creșterile de costuri ale energiei, materiilor prime și serviciilor. Însă, cu implicarea întregii echipe iîncercăm să eficientizăm procesele din companie și să reducem pe cât posibil cheltuielile operaționale, astfel încât să nu transferăm decât într-o mică măsură creșterile din piață clienților finali. Totodată, vom continua să le oferim partenerilor noștri servicii de calitate superioară,  atât din punct de vedere tehnic, logistic, cât și al disponibilității stocurilor de marfă.

 

Cum arată planurile dvs. de business pentru finalul acestui an? Dar pentru 2023?

 

Ne propunem să încheiem acest an cu o cifră de afaceri în creștere cu 10%. De asemenea, pentru 2022, avem bugetate investiții de aproximativ două milioane de euro. Din totalul investițiilor cea mai mare parte a fost deja direcționată pentru dezvoltarea unei linii de rectificare a plăcilor ceramice și lansarea de noi game de produse utilizând această tehnologie. Un alt obiectiv este reprezentat și de deschiderea unui nou showroom CESAROM vara aceasta, prin care avem în plan să aducem un nou concept de vânzare de gresie și faianță în București. Astfel, în cadrul showroom-ului CESAROM, clientul va beneficia de consultanță de înaltă specializare în alegerea produselor, servicii de livrare la domiciliu, de soluții complete adaptate la dimensiunile spațiului său, precum și stilul și funcționalitățile dorite de acesta.

 

În fiecare an, investim în studii de piață care ne ajută să identificăm problemele cu care se confruntă românii atunci când se decid să își renoveze casa. Cunoscând aceste nevoi, CESAROM își construiește oferta de produse și servicii adiționale, care să vină atât în sprijinul clientului final, cât și a partenerilor de distribuție.

 

CESAROM este liderul pieţei româneşti de gresie şi faianţă și unul dintre brandurile cu tradiţie din România, cu o istorie de aproape 60 de ani. Prioritatea noastră este și va continua să fie diferențierea de concurență prin produse de calitate superioară, tehnologie inovativă și o gamă diversă pentru toate preferințele clienților noștri. Toate eforurile și investițiile noastre merg în această direcție.

 

În ceea ce privește planurile de viitor, ne concentrăm pe direcțiile cheie pentru business-ul nostru. Astfel, vom continua să implementăm soluții și concepte complete care vor conține, alături de gresie și faianță, componente precum trepte, plinte, piese speciale, dar și materiale auxiliare necesare în procesul de placări ceramice (de la șapă și etanșeizare, până la întreținerea suprafețelor placate cu gresie sau faianță).

 

Totodată, avem în vedere atât dezvoltarea unui club dedicat meșterilor faianțari profesioniști, precum și lansarea unei școli de faianțari, care să pună o bază solidă de bune practici celor care aleg această profesie.

 

Bineînțeles, vom continua și în direcția digitalizării. Acesta este un factor indispensabil care va continua să faciliteze și să eficientizeze interacțiunea dintre brandul CESAROM, respectiv parteneri și clienți finali – fie că ne referim la comenzi și stocuri online sau soluții și programe digitale adresate profesionaliștilor sau cumpărătorilor finali.  De asemenea, creșterea capacității de producție în cadrul fabricii din Cluj rămâne o prioritate, așa că vom continua investițiile în acest sens.