Elita business-ului clujean premiată de revista Transilvania Business

Penultima oprire din maratonul de primăvară-vară – galele The Voices of Business Awards organizate de revista Transilvania Business – a fost la Cluj-Napoca. Unul dintre cele două locuri unde s-a născut revista într-un iunie de acum 12 ani, astfel că nu surprinde pe nimeni dacă vă spunem că emoțiile au fost copleșitoare.

Am celebrat, la elegantul Radisson Blu Hotel, un loc care va deveni, cu siguranță, emblematic pentru industria de evenimente a Clujului, după inaugurarea sa în toamna acestui an, performanța, inovarea, creativitatea, rezistența, adaptabilitatea companiilor din județ și am onorat personalități care au făcut istorie în business-ul clujean, dintre care unele au ales de curând să scrie istorie în alte domenii.

Gala The Voices of Business Awards reprezintă, așa cum spunem de fiecare dată parcă într-o rutină a cuvintelor cu accente de picătură chinezească, un eveniment unic de promovare a liderilor din business din Transilvania & Banat.

Gala de la Cluj-Napoca a fost susținută de numeroși parteneri – DAW Bența România, E.ONRombat SARomprest Servicii IntegrateDP WorldATP GroupTransavia SAWeltheeAlfa SoftwareCristalliniConsiglieriValor Smartwash – reprezentant EhrleTransilvania InvestmentsFlorăria MagnoliaCrama de Spumante CarastelecArt Bending și Decorex Prod.

Mesajul de bun la Gala The Voices of Business Awards, la care au fost prezente câteva zeci de oameni de afaceri laureați, dar și invitați de seamă precum rectorul Universității de Științe Agricole și Medicină Veterinară, prof. dr. Cornel Cătoi, prorectorul Universității Babeș Bolyai, prof. dr. Christian Săcărea, Consulul Onorific al Estoniei la Cluj, Bianca Muntean, Consulul Onorific al Italiei la Cluj, Massimo Novali, și Consulul Onorific al Mexicului la Cluj, Dorin Zăgrean, a fost adus de către Aurelian Grama, fondatorul revistei Transilvania Business.
 
  “Ieri (n.a.15 iunie a.c.) eram la Ziua Grâului. Erau 700 de fermieri, erau 29 de companii în câmp, la Seuca, în județul Mureș. Astăzi, la Cluj sunt onorat să vă primim noi, Transilvania Business, o revistă care are 12 ani, o revistă care scrie sănătos românește, participă în țară și în străinătate la multe din momentele importante ale economiei românești și la unele dintre cele ale economiei europene. Sunt jurnalist de 26 de ani, vreau să cred că este vremea în care dumneavoastră, cei care aduceți plus valoare, bunăstare, cei care plătiți taxe și impozite, cei care creați, cei care oferiți locuri de muncă, cei care duceți România mai departe, să fiți onorați la adevărata dumneavoastră valoare, adevărata dumneavoastră putere de muncă, creativitate, inovativitate și, mai ales, să primiți din partea presei economice, a Transilvania Business, respectul nostru. Este un eveniment pe care îl organizăm din 3 martie, suntem în a 14-a locație, vom încheia la Mureș și așa ajungem la 800 de companii românești, străine, mixte, oameni care, de fapt, ar trebui să decidă într-o mai mare măsură destinul României, destinul tinerilor care ar trebui să rămână în această țară și destinul efectiv al acestei zone din Europa”, a spus Aurelian Grama.

Rombat, bateria care mișcă economia

Partenerii sunt coloana care susține seria de evenimente The Voices of Business Awards. Prima companie care a intrat în scenă a fost Rombat SA, compania care și-a ales un slogan adaptat corebusiness-ului său: “Bateria care mișcă economia”. Noutăți despre activitatea companiei bistrițene ne-au fost aduse de către Alin Ioaneș, CEO Rombat SA.

 

“Ne-am pus în minte să mișcăm economia în aceste vremuri dificile, e un challenge pentru noi pentru că avem o perioadă, începând din ultimul trimestru al anului trecut, dificilă de traversat. Suntem într-o perioadă în care încercăm să facem și această traversare dinspre motoarele termice înspre motoarele electrice și toată industria în care activăm noi este supusă unei tranformări continue. Suntem singura companie din zona aceasta a Europei care încearcă să experimenteze în zona de electric împreună cu anumiți parteneri de-ai noștri. Suntem, în același timp, într-o perioadă de repoziționare ca brand. Obișnuim să spunem că dăm viață tuturor mașinilor din România sau o inimă bate în fiecare mașină din România cu o baterie ROMBAT. Dar nu numai. Penetrăm și noi în piețe, dar în același timp încercăm să venim și într-o altă zonă, în această zonă de energy storage, într-o zonă interesantă din perspectiva transferului înspre energie verde.  

Suntem în perioada în care și mindset-ul nostru se mută puțin din zona de automotive și în zona energy storage, facem o serie de investiții și în zona de energie verde. Ca urmare o să auziți de noi în următorul interval de timp, o să auziți lucruri frumoase despre ROMBAT, o companie care a traversat 40 și ceva de ani de istorie. Compania a traversat perioade dificile în tot acest interval de timp și a reușit să se reformeze cu fiecare challenge pe care l-a avut”, a spus Alin Ioaneș.

DAW Bența. Partener onest și de încredere

Următorul partener care ne-a însoțit și în călătoria de la Cluj-Napoca este unul dintre cei mai importanți jucători în piața vopselelor și materialor de finisaj. DAW Bența România și binecunosctul său brand Caparol.

Echipa ne-a pregătit un material video care a inclus un mesaj din partea lui Remus Aurel Bența, directorul general DAW Bența, care a subliniat care sunt valorile pe care compania și-a clădit activitatea: de a fi un partener onest și de încredere pentru clienți și angajați, de a adopta o filosofie de business sustenabilă pe termen lung și de a utiliza constant capitalul de inovație al Grupului DAW”.

 

“Gama de produse pe care noi o comercializăm și o denumim generic materiale profesionale pentru finisaje în construcții sunt vopsele de interior și exterior, acoperiri epoxidice pentru pardoseli și pereți, sisteme de termoizolații și finisaje ale pereților, lacuri și lazuri pentru lemn și metal, precum și materiale pentru renovarea și conservarea clădirilor istorice. Strategiile noastre de dezvoltare sunt prin depozitele regionale pe care le avem în fiecare zonă din țară, în fiecare județ reprezentativ, centrele CAPAROL care oferă soluții și suport partenerilor profesioniști, suport tehnic pe care îl oferim clienților noștri la pachet cu serviciile pre- și post-vânzare. Putem spune că suntem un partener constant pe piața materialelor de construcții, prin suportul și gama de produse vastă pe care o comercializăm”, a adăugat Sorin Rus, director zonal DAW Bența, în cadrul evenimentului The Voices of Business Awards – Cluj-Napoca.

 

DP World, expansiunea în regiune

Investițiile în logistică pot face diferența în lumea noastră modernă între o afacere de succes sau, dimpotrivă, una perdantă.

Alex Crăciun, Head of Governmental Affairs, DP World, ne-a explicat mai multe despre compania care a intrat în România acum 18 ani și a început să gestioneze un terminal în Portul Constanța, care astăzi este cel mai mare din Marea Neagră, și cum contribuie la eficientizarea costurilor logistice.

 

“Între timp, transporturile au ajuns într-un moment destul de greu pe care îl traversează astăzi, avem un port care este congestionat, avem lanțuri de aprovizionare care se confruntă cu probleme pe care nu le-au mai avut până acum, observați întârzierile pe care le avem. Oarecum anticipând aceste probleme, dar nu așa cum se întâmplă astăzi, acum câțiva ani am început o politică destul de agresivă de expansiune din port în regiune. Astăzi avem o rețea de terminale pe care o dezvoltăm, deja suntem la al doilea. Primul și cel mai important este la câteva zeci de kilometri de aici, în comuna Mirăslău, județul Alba, lângă Municipiul Aiud. Acela va fi unul dintre punctele cheie ale regiunii care, practic, va da mai multă conectivitate întregii regiuni și vă va aduce mai aproape de piețele de export sau de import”, a arătat Alex Crăciun.

 

Este vorba despre un terminal cu o capacitate de depozitare de aproximativ 3.000 de containere care va fi legat prin cale ferată atât de porturile din partea de Vest a Europei, cât și de cele din partea de nord a continentului și care va fi operațional în prima parte a anului viitor.

Romprest Servicii Integrate se diferențiază prin echipele mobile

Totodată, în logistică și nu numai, sume importante sunt alocate facility managementului. Cum pot fi aceste costuri eficientizate ne-a prezentat Mihai Duță, director vânzări Romprest Servicii Integrate (RSI).

 

“Ne aflăm în această seară alături de dumneavoastră din două motive principale. În primul rând, ne dorim să servisăm mai mult clienții din industrii și nu doar marii retaileri, așa cum facem în prezent. Ne aplecăm, spre exemplu, asupra industriei automotive. Să contribui cu 14% la PIB-ul țării nu este puțin lucru. În al doilea rând, noi suntem prezenți în județul dumneavoastră. Suntem prezenți deja în majoritatea județelor din România. Astfel putem asigura pe de o parte integralitatea serviciilor oferite, dar și integralitatea locației. În situația în care aveți puncte de lucru pe raza mai multor localități sau chiar pe raza mai multor județe, vă puteți baza pe noi ca unic furnizor de servicii. Puteți apela cu încredere la RSI pentru servicii profesionale de curățenie, facility services, dezinfecție, dezinsecție și deratizare, curățenia post constructor, întreținerea spațiilor verzi. Deszăpezirile și degivrările fac și ele parte din portofoliul nostru. Un diferențiator în piață al RSI cu care ne mândrim sunt echipele mobile specializate. Ne putem deplasa oriunde pe teritoriul României, în 24, 48 ore pentru urgențe, dar și pentru proiecte de scurtă durată, de până la una, poate două săptămâni”, a menționat Mihai Duță.

 

Pentru a sublinia capacitatea companiei de a finaliza proiecte complexe, circumstanțiate, acesta a amintit câțiva dintre clienții din portofoliul RSI.

 

“Vă voi da foarte puține exemple din zone diferite, tocmai pentru a evidenția versalitatea companiei, pe de o parte, și specificul echipelor, pe de altă parte. Spun specificul echipelor, pentru că nu considerăm că fiecare om poate face de toate. Și atunci fiecare este pregătit în alt domeniu. În zona de transport voi menționa Gara de Nord din București și cele două aeroporturi – Aeroportul Internațional Aurel Vlaicu și Aeroportul Internațional Henri Coandă. În zona de entertainment servisăm cu succes Arena Națională din București, dar și festivaluri anuale. Să mergem și într-o zonă foarte strict controlată, de la acces și, desigur, până la urmărirea procedurilor, și aici un exemplu mai bun decât bazele militare NATO de la Deveselu și Kogălniceanu nu cred că pot găsi”, a mai menționat speakerul.

Mihai Duță a anunțat, în încheierea prezentării, că RSI a demarat o campanie alături de revista noastră și va oferi până la finalul lunii august un discount de 20% oricărei companii care a fost invitată la evenimentele The Voices of Business Awards.

 

Welthee, your financial buddy

Welthee ne-a fost cel mai fidel partener de-a lungul caravanei noastre, compania însoțindu-ne în toate cele 14 județe vizitate. Din partea fondului de investiții descentralizat l-am avut alături de noi pe Cristian Voaideș, CEO Welthee.

 

“Volatilitatea este una dintre cele mai mari probleme din domeniul investițiilor și, mai ales, în zilele acestea când vedem rata inflației și bursele cum scad. Noi avem o soluție în domeniul volatilității. În urmă cu doi ani de zile am început dezvoltarea unei platforme. Wallet-ul nostru este în appstores, atât în Android, cât și în iOS.

 

Portofelul digital este momentan cu asset-uri în domeniul crypto, dar anul viitor vom adăuga și alte asset-uri în domeniul investițiilor. Avem un modul de risc variabil, care este o inovație în lume, avem un patent în așteptare în momentul de față, credem că anul acesta îl vom primi. Această inovație va fi integrată în wallet-ul nostru în următoarele treizeci de zile. De asemenea, avem un program business to business prin care bonusăm atât firmele, cât și angajații firmelor printr-un crypto token”, a explicat Cristian Voaideș.

 

Compania are sedii în România, la Cluj-Napoca, și în Elveția.

 

Alfa Software promovează conceptul paperless

Alfa Software este producătorul sistemului integrat ASiS!. Mai multe despre companie și despre produsele și tehnologiile dezvoltate ne-a spus Claudiu Mîndru, director de vânzări al Alfa Software.

 

“Dacă, de obicei, firmele de IT pleacă din garaj, noi am plecat din Zalău, acum 30 de ani aproape. Momentul 2009 a fost cel mai important pentru noi, am dezvoltat prima aplicație românească web oriented, era un pionierat pe zona aceasta la momentul respectiv”, și-a început Claudiu Mândru expunerea.